dinsdag 6 januari 2015

De Hell na de vakantie!

Well Hello!

Het is zo ver, mijn eerst blogpost op mijn vernieuwde blog! Ben nog niet helemaal tevreden over hoe het er uitziet, maar dit komt wel goed hopelijk. Als iemand mij wilt helpen, heel graag natuurlijk! ;)

Genoeg over de blog it's self, op naar de blogpost!

Vakantie, als student klinkt dat woord je als muziek in de oren! Zelfs als je niet verplicht naar school hoeft, je lessen vaak uitvallen en alles wat je doet uit je eigen motivatie komt. Zonder studeren kom je nergens natuurlijk, dan ga je net zo hard weer van de opleiding af dan dat je je inschreef en dat lijkt me niet de bedoeling. Maar toch alles wat je doet doe je uit eigen motivatie want na een HAVO-diploma en 18e verjaardag ben je niet meer leerplichtig. Eigenlijk heb je dus geen reden om te haten op je school, want je doet het vrijwillig. Maar hoe fijn is het om af en toe even op school te haten, hoe slecht het systeem wel is, hoe de leraren geen les kunnen geven, hoe je klasgenootjes vervelend zijn enzovoorts. Vooral na de vakantie vind ik dit altijd heerlijk, en het is nog veel lekkerder als er ook veel dingen niet gaan zoals gepland, op school dan wel hè.

Gisteren ochtend (maandag 5 januari) ha een heerlijke vakantie vol feestdagen kom je helemaal volgevreten op school. Ik zag er al  op want ik moest vroeg op, ik was nog bij mijn moeder en moest nog naar huis voordat ik naar school ging. Zondagavond baalde ik al, ik had nu moeten gaan dan had ik morgen niet om half 6 op hoeven staan, waarom doet school ons dit eigenlijk aan. Om kwart voor 9 beginnen de maandag na de vakantie is zwaar, ja! Ik met mijn goede gedrag sta om half 6 op, zit om 7 uur in de trein en ben om 8 uur in Nijmegen. Ik loop naar huis om mijn spullen op mijn kamertje te zetten en ruim alvast wat op voordat ik naar school fiets.

 Ik sta netjes om kwart voor 9 in het lokaal waar een leraar naar mij toe komt om mij te vertellen dat de les niet doorgaat omdat de leraar er niet is. Ik denk natuurlijk bij mijzelf DAT MEEN JE NIET! Ik kon het niet handelen, ik mijn klasgenootjes netjes op de hoogte gebracht die dit nieuws net zo prachtig mooi vonden dan dat ik dat vond. Maar dit overleven we wel, straks nog een les en een hoorcollege kom maar op met die schooldag!

Gelukkig was de dag nog niet afgelopen, nee school had nog meer liefde voor ons klaar staan. We hadden nog een les en een hoorcollege, de les was tip top, echt geweldig een leuke les. Maar na de les begon het meteen, wij hop vol door de kou naar het andere gebouw fietsen. Helemaal top voor dit interessante vak, tot dat je de hoorcollegezaal binnen komt en ziet dat er een filmpje aanstaat. Ik denk nog oké leuk maar waarom kijken we dit? en je zit te wachten tot het hoorcollege begint, na 20 minuten besluit je een vriendin te appen of het een docu en hoelang dit gaat duren, het bemoedigende antwoord, 80 minuten ongeveer. Op dat moment zakt de moed me in de schoenen en geef ik het op, ik probeer het beste te maken van de situatie en besluit lekker online te zijn maar de documentaire zo goed en kwaad als ik kon te volgen.

Nu kan ik zeggen dat deze dag toch niet zo slecht was als ik het doe voorkomen, het feit dat we om half 2 klaar waren deed me veel goed en daar was ik dan ook heel erg blij mee. 's Middags gezelligheid en 's avonds lekker eten en even lekker xboxen maakt alles weer helemaal goed!
Ik heb dus al met al toch wel een leuke dag gehad. Ik denk alleen wel dat de studenten die dit lezen de ergernissen heel goed kunnen snappen.

Groetjes en kusjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heee! Tof dat je een reactie achterlaat. Hou het wel netjes en geen spam a.u.b.
Lieffs!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...