zondag 11 januari 2015

Sporten, clean eten?



Vandaag zat ik weer een te denken aan sporten en clean eten. Mijn gezondheid en uiterlijk is altijd wel een ding voor mij, ik wil graag gezonder zijn maar mij vooral ook gezonder voelen, ik wil wat slanker zijn en er leuker uit zien. Maar hoe doe je dat nou? Dat blijft voor mij altijd de grote vraag, hoe leef ik nu gezond zonder dat ik mijzelf een of ander zwaar dieet aan ga praten en 7 dagen per weer naar de sportschool ga wat ik helemaal niet leuk vind. Het afgelopen jaar heb ik heel veel moeite gehad om mijzelf te motiveren om naar de sportschool te gaan, na dat ik verhuisd ben naar Nijmegen is dit alleen maar erger geworden, daar in tegen is mijn motivatie om gezonder te eten juist gegroeid en nu kan ik zeggen dat ik geen super gezond dieet heb maar dat ik wel het idee heb dat ik wat gezonder leef dan voorheen. Wat trouwens niet wil zeggen dat mijn moeder me alleen maar ongezonde dingen voorschotelde dat zeker niet!



Ik zal maar beginnen met het clean eten, een aantal van jullie zullen wel al weten wat het is maar toch een kleine toelichting. Clean eten is geen toegevoegde suikers, geen e nummers en ook alleen mager vlees eten. Nu zal ik heel eerlijk zijn en voldoe ik aan al deze dingen niet, en toch probeer ik me er zo goed en kwaad als het kan aan te houden. Ik eet bijvoorbeeld wel vlees, maar niet iedere dag ik eet ongeveer de helft van de dagen vlees, soms iets meer soms iets minder. Ik vind ook namelijk niet dat vlees perse slecht voor je is en ik vind het ook gewoon veel te lekker om het te bannen. Ook toegevoegde suiker probeer ik zoveel mogelijk achterwege te laten, maar ook dit kan lastig zijn. Ik koop geen snoep e.d. zo dat daar geen suiker in zit, doe geen suiker in mijn thee alleen een enkele keer dat ik koffie drink doe ik er wat suiker in. Maar ik eet wel chocolade (hagelslag maar ook gewone chocolade) en daar zit ook suiker in, ook al eet ik alleen pure chocolade. Ik eet ook gewoon brood, zit ook suiker in en brood is ook niet altijd even goed voor je. Maar ik wil wel brood blijven eten want vind het lekker en ik heb mijn vezels nodig en anders heb ik het idee dat ik ze niet genoeg binnen krijg. En als laatste hebben we nog E nummers, die eet ik denk ik het minste als ik er echt goed op let, ik kijk pakjes eten na en leg het terug als er E nummers in zitten en neem wat anders ik probeer zo veel mogelijk verse groente te eten dus dan heb je dat al minder. nu zal ik zeggen in heeel veel dingen zitten E nummers en soms is het voor mij onmogelijk om er altijd op te letten, ik wil mijn geld ook niet alleen aan eten uitgeven omdat ik perse clean moet eten van mijzelf. Ik maak dus wel uitzonderingen, en nu ik het zo opschrijf lijken het wel veel uitzonderingen, maar ik heb wel het idee dat ik het steeds beter begin te doen en dat het ook steeds beter gaat.



Alleen dan komen we bij sporten, en tsja wat zal ik er over zeggen, ik hou er niet van. Eigenlijk is dat alles ik hou er gewoon niet van, ik zie er tegen op en meestal krijg ik er pijn van en word ik teleurgesteld omdat ik niet alles kan wat ik denk dat ik kan. Ik zit mezelf hier heel erg mee in de weg, en ik wil het beter doen maar dan moet ik eerst de stap zetten om ook echt te gaan, echt naar de sportschool gaan en sporten. Als ik aan het sporten ben dan gaat het allemaal wel en als ik klaar ben voel ik me altijd een stuk beter en lichter in mijn hoofd. Dus eigenlijk is er geen reden om het niet te doen en snap ik ook niet waarom ik het niet doe. Maar er is toch iets wat me tegen houd en ben er nog niet achter wat, zodra ik dit weet laat ik het weten en ik wil er toch veel aan gaan doen om wel meer te bewegen. Ik heb vandaag ook een half uurtje thuis gesport, en dat voelde wel lekker. Thuis sporten is minder intensief dan op de sportschool maar het geeft je toch wat voldoening en ik heb weer wat gedaan dus ik ben toch een beetje goed bezig. Nu wil ik alleen de stijgende lijn aanhouden en morgen misschien maar de sportschool op gaan zoeken. Eens kijken of ik dat ook echt ga doen. 
Wat ik me nu trouwens ook bedenk kan mijn planning ook van invloed zijn, als ik beter plan en mij beter kan concentreren is het makkelijker om tijd vrij te maken om  te gaan sporten denk ik, misschien iets om rekening mee te houden.

Zo mijn hoofd is weer leeg en ik ga weer aan de studie, of aan de kook? Nee aan de studie nog even denk ik maar!

Spreek jullie snel 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heee! Tof dat je een reactie achterlaat. Hou het wel netjes en geen spam a.u.b.
Lieffs!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...